Owsianka zdrowa opcja na śniadanie i nie tylko





3 łyżki płatków owsianych
owoce (truskawki,borówki, maliny, banany itp)
0,5-1 szklanki woda lub mleko roślinne (ryżowe, kokosowe, owsiane)
1 łyżeczka miodu (syropu klonowego lub daktylowego)
masło orzechowe (po ugotowaniu)
nasiona
orzechy
cynamon

Owsianka to bardzo dobry sposób na szybki i sycący posiłek zapewniający nam energię przez dłuższy czas.

Przed wyjściem z domu dobrze jest zjeść coś ciepłego i energetycznego. Do jej przygotowania możemy użyć samych płatków owsianych lub połączyć ze sobą ich różne rodzaje tj.: żytnie, pszenne, jęczmienne, gryczane itp.

Płatki można zalać wrzątkiem i odstawić na 15 minut lub gotować na wodzie, na małym palniku, przez ok 5-10 min cały czas mieszając. Po ugotowaniu dodać mleko roślinne (ryżowe, kokosowe, owsiane). Na końcu dodajemy owoce, nasiona (chia, wiórki kokosowe,słonecznik), żurawinę, masło orzechowe - to co lubimy ;)

Płatki owsiane - witaminy i minerały w nich zawarte:

  • dużo aminokwasów (ok. 8),
  • białko, witaminy z grupy B (B1,B2, B3, cholina, B5, B6, kwas foliowy, ), 
  • sporo witaminy E,                                                        
  • wit PP,                                                                                             
  • witamina K,
  • błonnik (beta-glukan, frakcja rozpuszczalna w wodzie tworząca lepki żel powlekająca jelit i frakcja nierozpuszczalna poprawiająca pracę jelit), 
  • flawonoidy, 
  • magnez (uspokaja), 
  • jod (wspomaga tarczycę), 
  • wapń (zdrowe kości), 
  • żelazo (układ krwionośny), 
  • cynk (skóra, układ nerwowy,mięśniowy), 
  • miedź (ładny kolor włosów), 
  • selen ((opóźnia procesy starzenia się organizmu), 
  • mangan (libido, mocne kości, układ nerwowy), 
  • kwasy Omega 3 i kwas linolowy (praca mózgu, stany zapalne, nawilżanie, zapobieganie miażdżycy, obniżenie poziomu złego cholesterolu)

Owsianka zdrowa opcja na śniadanie i nie tylko
by Naturalnie jest OK!
Jest to idealne źródło energii na początek dnia i świetne rozwiązanie dla cukrzyków, ponieważ przez długi czas utrzymuje stały poziom cukru po posiłku.
Najzdrowsze są te zwykłe, nie błyskawiczne, ponieważ są najmniej przetworzone.

Płatki owsiane doceniała sama Helena Rubinstein, na świecie znana jest jej surówka piękności z płatków owsianych.

Helena pochodziła z Krakowa. Została uznana za jedną z najbogatszych kobiet świata.
Stworzyła niepowtarzalną markę kosmetyków znaną na całym świecie do dziś.

Surówka piękności - Bircher Mussli to nic innego jak owsianka.

Płatki owsiane zalewamy na noc chłodną wodą, a rano dodajemy miód, sok z cytryny (witamina C), jogurt, maślankę lub mleko, owoce i nasiona.
Spożywanie surówki gwarantowało piękną i zdrową cerę, dobre zdrowie i samopoczucie, a efekty widoczne były już po miesiącu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz