Pudding chia





Pudding chia dietetyczny z owocami

Składniki

3 łyżki nasion chia            
200 ml mleka roślinnego (ryżowe, kokosowe itp.)
1 łyżeczka miodu
dowolne owoce : maliny, jagody, truskawki, brzoskwinie, pieczone jabłko itp.
dla smaku można dodać: cynamon. laskę wanilii

Miód rozpuścić w mleku, dodać nasiona chia, owoce i wymieszać. Wstawiamy na noc do lodówki (ewentualnie na ok 4 godziny). Nasiona chia wciągną mleko. Jeżeli pudding wyjdzie za gęsty można dodać jeszcze mleka. Nasionka chia dzięki swoim właściwościom hydrofobowym, pozostawione w mleku pęcznieją i kilkakrotnie zwiększają swoją objętość. Przed podaniem pudding chia dekorujemy go owocami. Mogą być całe lub zmiksowane w formie musu.

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) mają bardzo cenne właściwości. Są skarbnicą witamin i minerałów. Zawierają kwasy tłuszczowe Omega-3 (pamięć, uczenie się, prawidłowa praca mózgu, chroni przed depresją, leczy stany zapalne), mają sporo magnezu, manganu, wapnia, cynku, witaminy z grupy B (B3,B1,B2), witamina A (wzmacnia oczy),  błonnik, dobrze przyswajalne białko. Warto wprowadzić je do diety osób z cukrzycą, alzheimerem. Dodają energii, są wskazane dla sportowców, zwiększają wytrzymałość organizmu. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz