5 aplikacji, które ułatwią życie i pomogą w zarządzaniu czasem





Mamy czasy jakie mamy, ilość obowiązków coraz bardziej narasta zarówno w pracy jak i poza pracą. Nie jesteśmy cyborgami i nie jesteśmy w stanie zapamiętać tych wszystkich informacji jakie do nas docierają. Nikt za nas nie będzie pamietał, że jutro trzeba iść z dzieckiem na szczepienie, za tydzień mamy oddać projekt, a za dwa tygodnie wizytę u dentysty. Na szczęście świat informatyki spieszy nam z pomocą i tworzy coraz to bardziej dopasowane do naszych potrzeb aplikacje i programy. Aby umilić życie swoje i rodziny, warto korzystać z takich pomocy 😉.

1. NOZBE: TWORZENIE ZADAŃ I PROJEKTÓW

Jest  dość dobrze rozbudowaną aplikacją, o wielu ciekawych funkcjach. Umożliwia planowanie zadań, projektów czy zapisywanie notatek. Z tego programu korzystają zarówno osoby prywatne jak i firmy, ponieważ jest świetnym narzędziem w pracy zespołowej. Stanowi komletne rozwiązanie łączące w sobie kalendarz i zadania. Mamy do wyboru różne foldery takie jak priorytety, skrzynka spraw, projekty, kategorie, szablony, zespół. Zadaniom możemy nadawać odpowiednie priorytety, określać ich czas trwania, czy przydzielać konkretnym osobom. Wizualnie wygląda bardzo elegancko i przejrzyście. Do tego szablony maja opcje wyboru kolorystyki. Oczywiście mamy kilka wersji: jedną darmową i dwie płatne. Wersje płatne są bardziej innowacyjne, mamy możliwość dodawać komentarze, hashtagi czy etykiety. Posiada rozszerzone funkcje pod względem pracy zespołowej.  Możemy przeprowadzić synchronizację na dowolnych urządzeniach. Więcej informacji tutaj.

  • NOZBE FREE - posiada podstawowe fukcje, mamy do zagospodarowanie maksymalnie do 100 MB danych, w tej wersji możemy utworzyć maksymalnie 5 projektów
  • NOZBE PRO - tutaj możemy korzystać do woli z  nie ograniczonej przestrzeni i tworzyć dowolną ilość projektów
  • NOZBE BUSINESS - zalecana jest dla większej grupy liczącej minimum 10 członków, ta wersja jest bardziej udoskonalona, posiada dodatkowe opcje przy pracy z projektami, informacje o produktywności

Dostępność: iPhone, Android


2. ANY.DO: LISTY ZADAŃ, NOTATKI

Kolejny przyjazny organizer. Jest bardzo jasny i czytelny. Nad wyraz cechuje go prostota i minimalizm. Może nie ma tu takich bajerów jak w Nozbe (np. nie ma możliwości dodawania etykiet), ale jak ktoś nie jest wymagający to w zupełności wystarczy do zwykłego planowania. Sam wygląd aplikacji już urzeka i zachęca do jej używania - jest bardzo ładny, przyjemny i na pewno kolorowy. Na ekranie głównym wyświetla się lista zadań na dany dzień oraz utworzone przez nas foldery i kategorie. Wydaje mi się, że wersja dla iPhona jest nieco ładniejsza od tej na androida, oprócz tego ma więcej funkcji. Jak najbardziej jest możliwość synchronizacji aplikacji na różnych urządzeniach takich jak tablet, telefon, laptop. Możemy dowolnie eksportować pliki z innych miejsc: z DropBoxa czy komputera. Standardowo występuje w wersji darmowej i płatnej. Więcej informacji tutaj.

Dostępność: iPhone, Android


3. TODOist: TWORZENIE ZADAŃ I ZARZĄDZANIE NIMI

Ta aplikacja również przydaje się do tworzenia zadań i projektów. Tak jak w większości tego typu usług dostępna jest w wersji darmowe i płatnej. Ta pierwsza wersja umożliwia tworzenie zadań, podzadań, projektów. Mamy również możliwość określania ich priorytetu, ustawiania  terminu i przypomnień. Projekty są posegregowane na te związane z życiem osobistym, zakupami, pracą itp. Dodatkowo możemy też dodawać własne i nazywać je jak nam pasuje. Niestety opcja wpółdzielenia z innymi bądź komentowania jest dostępna tylko w wersji płatnej. Na stronie głównej wyświetla się data i nasza lista zadań na dzisiejszy dzień. Niżej możemy przejść do widoku wyświetlającego całe 7 dni. Sam design także jest bardzo na plus, wszystko jest pokazane bardzo klarownie i zrozumiale. Plus za to, że mogą z niej korzystać użytkownicy Windowsa. Dostęp do niej możemy posiadać z różnych urządzeń. Więcej informacji tutaj.

Dostęność: iPhone, Android, Windows


4. LISTONIC: LISTY ZAKUPÓW, INFORMACJE O PROMOCJACH

Pod tym względem to moja ulubiona apka ;) idąc na zakupy zawsze z niej korzystam. Kiedy tylko coś mi się przypomni otwieram ją i wszystko skrupulatnie w niej notuję. I dzięki temu nic mi nie umknie. Bardzo mi się podoba to, że jest taka konkretna i przejrzysta. Tworzę i dowolnie nazywam moje listy zakupów np: kosmetyki, książki czy art. spożywcze. Zawiera nazwy i informacje o produktach z poplarnych marketów takich jak: Auchan, Lidl, Biedronka.  Widok główny pokazuje nam nasze listy zakupów, na następnej stronie są wyświetlane informacje o aktualnych promocjach z większości największych marketów. Możemy także zapisywać ilość potrzebnych produktów i ich ceny. Jak w przypadku poprzednich aplikacji jest kompatybilna i tutaj dostęp także możemy mieć z najrozmaitszych urządzeń. Więcej informacji tutaj.

Dostępność: iPhone, Android, Windows


5. MINDNODE: TWORZENIE MAP MYŚLI

A teraz trochę z innej beczki. Jeżeli lubisz kreatywne myślenie to myślę, że to coś dla Ciebie :) Mindnode to popularny program do kreowania kolorowych map myśli. Może posłużyć nam do różnych rzeczy, w tym do nauki materiału na studia. Jego atutem jest nieskomplikowana obsługa. Mapy tworzymy przez wpisanie słowa przewodniego i kliknięcie na plusa poniżej. Wtedy pojawia się kolejna gałąź. Tak możemy klikać, dodawać kolejne słowa i coraz bardziej rozgałęziać nasz pomysł, projekt, czy zadanie. Mało tego, nasze mapy możemy uatrakcyjnić wizualnie wybierając styl mapy, dodając zdjęcia czy obrazki. Poźniej taka mapa może być przydatnym narzędziem do powtórek podczas sesji czy wizualizacji naszych marzeń😉. Tutaj również mamy opcję darmową i płatną. Więcej informacji tutaj.

Dostępność: iPhone, program możemy zainstalować na komputerze





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz