Owsianka dostarczająca dużo energii i poprawiająca pracę mózgu

 

Składniki:

 1 garść płatków owsianych 
 1 garść płatków orkiszowych
✔ orzechy laskowe
✔ orzechy włoskie
✔ pestki dyni
✔ 1 mały jogurt naturalny
✔ 1 kiwi
✔ 1/2 średniego banana
✔ 1 łyżeczka masła ghee
✔ 1 łyżeczka miodu lub syropu klonowego
✔ szczypta cynamonu


Płatki owsiane i orkiszowe wsypujemy do garnka i zalewamy woda. Ustawiamy na małym ogniu i mieszamy co jakiś czas, żeby nie przywarły do naczynia – ok. 10 – 15 min. Gdy już będą odpowiednio miękkie przekładamy je do miseczki. Następnie dodajemy masło ghee, cynamon i jogurt. Łączymy z rozdrobnionymi orzechami, pestkami dyni i owocami. Na końcu dodajemy miód.

Przepis jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu ;).

Taka owsianka będzie idealna na jesienne śniadanie😊😍. Zarówno płatki owsiane jak i orkiszowe są źródłem wielu witamin i minerałów, utrzymują stały poziom glukozy we krwi przez dłuższy czas. Dzięki temu dłużej będziemy syci. Orzechy i pestki dyni są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3, które bardzo poprawiają pracę mózgu, ułatwiają zapamiętywanie informacji i koncentrację. Dodatkowo takie pierwiastki jak cynk i magnez, mają korzystny wpływ na stan skóry, włosów i paznokci. Magnez wraz z kwasami Omega 3 uspokaja, łagodzi stresy i napięcia, polepsza samopoczucie. Owoce również zawierają cenne związki dla naszego zdrowia takie jak flawonoidy i witaminę C, która podnosi odporność organizmu na wszelkie infekcje i przeziębienia. Dzięki obecności tłuszczu witaminy A,D, E i K ulegają łatwemu przyswojeniu w jelitach. Taka kompozycja składników idelanie sprawdzi się przed egzaminem bądź przed jakimś zadaniem, które kosztuje nas dużo energii.